Безперечно, новий навчальний рік стане справжнім випробуванням як для педагогів, так і для учнів та їхніх батьків. Теоретично вже всі вчителі підготовлені до нових реалій воєнного часу і як діяти у разі НП, про що вже розповіли батькам на шкільних зборах, а от як воно буде на практиці, – покаже час.
Головне – безпека
Торішнього серпня у всіх міських школах стало активно проводитися анкетування з приводу форми навчання з першого вересня. Більшість батьків обрали дистанційну форму навчання, бо боятися за безпеку своєї дитини в такий нелегкий час, але є батьки, які з низки причин обрали навчання офлайн. Щоправда, повноцінного навчання за партами все одно не вийде. Діти навчатимуться змішано, тобто тиждень у школі, а тиждень – самостійно. Тому що вчителю потрібно приділити увагу і тим, хто вибрав офлайн навчання, і тим, хто вибрав онлайн.
І якщо з тими, хто вибрав дистанційне навчання, все зрозуміло – батьки самі несуть відповідальність за дитину. Те, у тих, хто відпустить свою дитину до школи, багато питань щодо безпеки.
Саме цій темі найбільше приділяли увагу батьківським зборам у школах. Ось, наприклад, розповіли в ліцеї №25.
Всім дітям потрібно мати «тривожну валізку», в яку потрібно покласти свисток, записку з інформацією (П.І.Б., адреса, номер телефону та інформація про батьків), та й мобільний телефон. З цим діти спускатимуться в укриття. У холодну пору року діти не залишатимуть зимовий одяг у роздягальнях, він висітиме на спинці стільця, щоб можна було схопити його та вибігти з класу. Не буде шкільної форми та змінного взуття.
З 1 вересня на перервах ніхто не виходитиме зі школи, щоб на випадок тривоги, класний керівник розумів, що ніхто нікуди не подівся. Відбудуться зміни і у шкільному меню. Більше не буде супів, каш тощо. Буде їжа, яку на випадок тривоги можна буде швидко забрати з собою. Ну і кожен клас запасається сухпайками та водою.
Що стосується самого укриття. Там є рукомийники, біотуалет, парти, ліжка, бокси з водою та сухпайки, а також акумуляторні батареї, якщо раптом пропаде світло. Уроки в укритті не проводитимуться, оскільки в одному приміщенні збереться купа дітей різних класів, але педагоги обіцяють всіляко їх розважати і відволікати від тривожних ситуацій. Також необхідно, щоб у школі щодня чергував хтось із батьків, щоб допомагати під час сирен виводити дітей.
Звісно, не всі батьки задоволені такими нововведеннями та, можливо, ще поміняють рішення щодо форми навчання. Але такі сьогоднішні реалії.
Хто як вчитиметься
На сайті міськради опубліковано офіційне рішення виконкому про організацію освітнього процесу під час дії воєнного стану у 2022–2023 навчальному році у навчальних закладах Кам’янської міської територіальної громади.
– Так, згідно з документом, дозволяється проводити освітній процес у змішаному форматі, враховуючи акти оцінки об’єктів таким школам: ліцеям №19, 21, 30, 39, 1, 3, 5, 7, 9, 13, 18, 22, 23, 24, 25, 29, 31, 35, 37, 38, 40, 44, академічному ліцею №15, технічному ліцею, ліцею інформаційних технологій, гімназіям №4, 8, 10, 11, 12, 17, 27, 28, 32 34, спеціальній школі «Гармонія» без проживання та утримання учнів у пансіоні закладу, інклюзивно-ресурсному центру «Надія» та «Сузір’я», центру позашкільної роботи та дитячої творчості, Будинку дитячої творчості, Флотилії юних моряків та річників, Цен Горіцвіт», художнім школам №№1, 2, 3, 5.
– Проводити освітній процес у очному форматі дозволяється початковій школі «Дніпрояночка» та єврейській школі «Ор-Авнер».
– Проводити освітній процес виключно у дистанційному форматі повинні:
ліцеї №20, 26, гімназія №6, початкова школа «Волошка», дитяча художня школа ім. Першудчева.
– проводити освітній процес у змішаному форматі на базі інших навчальних закладів: інклюзивно-ресурсному центру «Світ дитинства» на базі гімназії №17.
Будинок творчості дітей та юнацтва на базі гімназій №8, 12, 32, ліцеїв №№3, 5, 9, 13, 18, 22, 35, 38, спецшколи «Гармонія». Станція молодих техніків на базі ліцеїв №25, 29, 30, 39, академічного ліцею №15, ліцею інформаційних технологій. Дитячий екологічний центр на базі гімназії №28, ліцеїв №30, 44, дошкільного підрозділу
ліцею №26, закладів дошкільної освіти №30, 32, 36.
– Проводити освітній процес у змішаному форматі з використанням укриттів інших навчальних закладів та об’єктів житлової інфраструктури: колегіум №16, використовуючи укриття Комунального закладу «Центр позашкільної роботи та дитячої творчості». Лівобережної школи мистецтв, використовуючи укриття ліцею №21. Художньої школи №6, використовуючи укриття ліцею №40.