Про це в інтерв’ю німецькій Stahl. розповів Мауро Лонгобардо, гендиректор “АрселорМіттал Кривий Ріг”. ”
Це прикро, враховуючи, що ми були одним із найбільш конкурентоспроможних заводів у групі ArcelorMittal”, – зазначив СЕО комбінату. За словами Мауро Лонгобардо, зараз меткомбінат експлуатує лише одну доменну піч, виробляючи 100 тис. т продукції на місяць і працюючи на 20-25% потужностей. Гендиректор “АрселорМіттал Кривий Ріг” зазначив, що сортовий прокат криворізького меткомбінату займав високу частку на українському ринку – близько 1,2 з 6 млн. тонн на рік. Решту експортували через порти (власний порт у Миколаєві потужністю до 3 млн. тонн та Одеський порт).
Із початком війни головною проблемою підприємства була логістика. Рішенням стало переведення перевезень на залізничний транспорт, розробка процесу зайняла чотири місяці. Оскільки доводиться здійснювати перевалку між українською та європейською залізничними системами через різницю у ширині колій, це призводить до втрат у часі.
“Зараз ми відправляємо нашу продукцію до портів Польщі та країн Балтії, звідки вона прямує нашим клієнтам. Але ці порти не обладнані для нашого типу продукції та кількості, яку ми надсилаємо. Навіть за сприятливої ситуації на ринку вся система може займати лише близько 50% нашої потужності”, — зазначив Мауро Лонгобардо.
За його словами, логістичні витрати підприємства суттєво збільшились — на $100 за тонну. Це означає, що транспортні витрати вищі за ринкову ціну товару, тому на підприємстві не запускають другу доменну піч. Повторний запуск її життєздатний, якщо є впевненість у використанні агрегату з прибутком протягом тривалого часу.
“Однак, якщо ситуація покращиться і порти відкриються, наші втрати можуть швидко наблизитись до нуля, оскільки ми негайно заощадимо на додаткових логістичних витратах. Цього було достатньо, щоби запустити ще одну доменну піч і вийти на максимальну потужність”, — каже гендиректор “АрселорМіттал Кривий Ріг”.
Проблемою для меткомбінату Мауро Лонгобардо називає і постачання коксівного вугілля, використання якого раніше становило 300 тис. тонн на місяць. Його доставляли з кількох країн, включаючи Австралію та США, проте тепер такої можливості немає. Зараз підприємство залежить від коксівного вугілля, що йде через польські порти, та від українського.
“Оскільки “Метінвест”, інша велика українська металургійна компанія, втратила свої заводи в Маріуполі, ми можемо використовувати коксівне вугілля, яке могло б бути вжите там. Але з цього нічого не дає нам необхідної потужності”, — каже Мауро Лонгобардо. У вересні гендиректор комбінату в інтерв’ю Financial Times заявив, що ПАТ “АрселорМіттал Кривий Ріг” на межі зупинки через блокаду українських портів та низькі ціни на сталь. СЕО комбінату зазначив, що експорт стали наземним шляхом до країн Європи невигідним.
Захід відвідав міський голова Андрій Білоусов. "Третій рік поспіль у Кам’янському ліцеї №5 проходить традиційна…
Вранці у п'ятницю, 23 травня, на проспекті Тараса Шевченка, перехожі виявили тіло людини. Воно…
Ввечері 22 травня роботи стартували на проспекті Шевченка — наносять червоно-білі пішохідні переходи та оновлюють…
Репетиції комедії за п'єсою Рея Куні "Out of order" вже перемістилися на сцену Академічного театру…
Трагічну новину повідомив мер Андрій Білоусов. "17 травня в лікарні, внаслідок отриманих в бою чисельних…
Перша змагальна частина, яка складалася з 5-ти турнірів різних вікових груп, відбулася 17-18 травня. Окрім…