Categories: Культура

Режисер кам’янського театру Артур Прокоп’єв: «Мюзикл – це дуже крутий жанр»

Під час зимових свят у Театрі ім. Лесі Українки показали справжній мюзикл «Шоумен», у постановці молодого режисера Артура Прокоп’єва, який з цього сезону офіційно працює в штаті театру.  Про свій творчий шлях, та чим йому подобається жанр мюзикла Артур Прокоп’єв розвовів у інтерв’ю нашому виданню.

– Артур, чому свого часу ви вирішили стати саме театральним режисером? Молоді люди, які вирішують реалізуватися у творчому напрямку, обирають зазвичай акторську професію, щоб грати на сцені або у кіно та бути у центрі глядацької уваги. А режисерів, як правило, глядачі не знають. Вони мов би залишаються у тіні й на них не падає світло софітів.

– Якщо чесно, то у дитинстві мені взагалі дуже не подобалось все пов’язане з театром: вистави, різноманітні дитячі свята, новорічні казочки та інші подібні заходи. Та коли вже вчився в університеті, то почав грати у КВК. Я вже навіть не пам’ятаю точно, на кого я там вчився: чи на фінансиста, чи на економіста. Навчання мене не цікавило. Потім я пішов з університету.   Батьки мені сказали: «Не хочеш навчатися – йдеш працюєш. Не хочеш працювати – ідеш навчаєшся». Мені потрібно було десь попрацювати пів року до того, як знову кудись вступити. Так у 2008 році доля привела мене до театру імені Саксаганського, де я почав працювати помічником режисера. І для мене це була, як я гадав, тимчасова робота. Але мені там все дуже сподобалось. Мені імпонувало, як там все відбувається, і я мріяв згодом стати актором. Ще мені подобалось спостерігати за роботою режисерів, а їх у нас тоді було багато і вони всі були різні. І це мені було цікаво. Коли потім поїхав до Харкова вступати до університету мистецтв і там мене спитали, на кого я хочу вчитись – на актора чи режисера, я відповів: «Спробуймо на режисера». При тому, що взагалі їхав поступати на актора. Але тоді чомусь вирішив ось так. Просто захотів спробувати. Проте ніколи потім я не жалкував, що зробив такий вибір.

– І після навчання ви повернулися до театру Саксаганського?

– А я з нього і не йшов. Я одночасно навчався і продовжував працювати у театрі.

– А як до вас поставились у театрі, коли вже здобувши освіту, ви почали працювати там як режисер, залишаючись при цьому досить молодою людиною? Чи не відчували якоїсь недовіри та спротиву зі сторони досвідчених акторів?

– Таких ситуацій не було, бо я усіх добре знав. Я поряд з ними зростав як фахівець. От якби я спочатку відучився а потім прийшов до театру, де працюють заслужені та народні артисти, то ймовірно були б складнощі.  До того ж  в Театрі ім. Саксаганського було дуже багато молоді і перші свої вистави я ставив саме з молодими акторами, зі своїми однолітками.  Потім поступово до мене звикли, як до режисера, і я без проблем міг працювати з акторами будь-якого віку.

– Почавши працювати  в Кам’янському, у Театрі ім. Лесі Українки, ви одразу «замахнулися» на цілий мюзикл. Чим був обумовлений цей вибір?

– Це сталося якоюсь мірою випадково. Ми мали зробити святковий концерт, проте як нова людина я майже нікого не знав достатньою мірою. Я не знав, хто з акторів що вміє в своїй професії. Як тут все робиться, як будується процес. І зібрати в таких умовах концерт з окремих шматків було б дуже складно. В режисурі є така річ – щасливий випадок. І цей випадок трапився. Я передивлявся у себе у ноутбуці архіви й побачив номер «Шоумен», який ми колись дуже давно робили у театрі ім. Саксаганського. Переглянув цей номер і подумав, а чому б не зробити цілий мюзикл на цю тему. Зізнаюсь, що працювати над ним було досить важко, були певні складнощі, тому що на підготовку залишилось обмаль часу. А ще й актори були дуже зайняті, бо робота над мюзиклом припала на новорічні свята, коли в репертуарі театру багато зимових казок… Проте ми впоралися.

– А чим тематичний святковий концерт, де також є якийсь лінійний сюжет, відрізняється від мюзиклу?

– Драматургією. Концерт – це одне, мюзикл – зовсім інше. У концерті є ведучі,  у стосунках яких є якась сюжетна лінія, яка у кращому випадку якось розвивається. Люди читають текст і таким чином анонсують і «запускають» музичні номери. Так, це дійсно можна зробити гарно. Але все одно – це буде концерт. Щодо мюзиклу – то це дуже крутий жанр. Він дуже складний. В ньому не може бути якась одна провідна лінія, на яку можна «нанизати» бусинки та бісеринки, щоб додати йому яскравості. В мюзиклі є конфлікт… Конфлікт між всіма персонажами, які в ньому присутні. Якщо конкретно говорити про мюзикл «Шоумен», то ми встигли розкрити лінію Барнума з його дружиною та його сім’єю і його відносини з фріками, які також стали для нього родиною. Тобто ми бачимо дві родини Барнума: перша – це його дружина і діти, яких він безмежно кохає, і друга родина – це його трупа. Він сам створив цю родину з фріків, людей яких ніхто не розуміє, і дав їм надію. І там ще багато конфліктів; між фріками та людьми, між Барнумом і фріками, між Барнумом і суспільством. Це все дуже складно.

– Цей мюзикл позиціювався у театрі, як історія про мрію, але водночас це історія і про кохання, і історія про дружбу, і історія про вірність та зраду…

– Я б назвав все це одним словом – родина. Бо всі ці стосунки вони є у кожній родині. У кожній родині є якісь конфлікти. Ми кохаємо, сумніваємось, обурюємось, підтримуємо рідних, приймаємо якісь рішення і робимо якісь вчинки. Це життя.

– А ще у цьому мюзиклі є й досить небезпечні та складні трюки. І один з таких трюків, на кільці, виконує ваша дружина, Анастасія Харабуга, яка також грає одну з ролей у «Шоумені». Як зважились наражати її на ризик?

– Я зізнаюсь, що це гімнастичне кільце вона взагалі побачила перший раз у житті під час репетицій. І вперше в житті з ним працювала, бо вона не гімнастка, вона – актриса. Але Настя сама хотіла це зробити. Я собі придумав і уявив як це може бути. Потім питаю її: «Ти хочеш це зробити?» І якби вона не схотіла, ми б цього не робили, бо безперечно ризик там є.

– Але, хочу підкреслити як глядач, що в результаті номер вийшов дуже гарний і елегантний. Він мовби додав «об’єму» всій сцені.

– Так, мені він також дуже подобається. Його поставив Владислав Дубінін і мені здається, що він дуже класно його зробив. Я бачив як вони його репетирували. У нас репетиції мюзиклу продовжувались десь до шостої-сьомої години вечора, а потім я просто сиджу у залі. А Влад Дубінін і Настя Харабуга самостійно працювали до дев’ятої й навіть до десятої години. Я розумію, що нам ще додому далеко добиратись, що світла немає, але вони працюють. Я на це дивлюсь і розумію, що це дійсно класно. Тут ще атмосфера складалася відповідна. Зовсім пустий театр є тільки він, вона, кільце і музика з колонки.

– 11 и 12 лютого у театрі знову покажуть мюзикл «Шоумен» до Дня закоханих. В цій версії мюзиклу Ви щось додасте?

– Так, звичайно. Бо ми багато чого просто не встигли зробити до прем’єри. Ми зараз як раз працюємо над цим і зробимо ще кілька номерів. Ми не перенасичуємо мюзикл номерами, але там є ще куди рухатись. Звісно, що «Шоумен» і зараз це повноцінний продукт, але є речі які ще можна доробити.

– У вас, попри молодий вік, досить велика колекція різних театральних нагород. Вони для вас щось значать?

– Колись, вони дійсно для мене щось значили… На початку моєї діяльності, це був своєрідний стимул в роботі. Наприклад у нас була премія «Браво» і я гадав, що її гідні тільки найкращі актори, найкращі режисери. Щорічно роздавали ці статуетки і я  вважав, що було б дуже класно, якби і я отримав таку ж нагороду. Проте минув час, і я зібрав дуже багато подібних статуеток… Але я виріс і зрозумів, що я працюю не за грамоти й нагороди, а тому, що мені це подобається. Мені дуже пощастило в житті, що я займаюсь улюбленою справою. Так, я маю не таку вже й велику зарплату, але я роблю те, що мені хочеться робити. І якщо мене відзначають, це звичайно дуже приємно. Коли у 2019 році я отримав національну премію імені Лесі Українки, мені було дуже приємно. Я відчував, що напевно я дійсно роблю щось правильно… Але все ж-таки, я працюю не заради нагород.

Олена

Recent Posts

Підозрюваного у вбивстві молодої жінки в Камʼянському затримали (офіційно)

У Кам'янському розшукали та затримали чоловіка, підозрюваного у вбивстві дружини. Про це повідомили у пресслужбі…

8 години ago

У Кам’янському триває відновлення Свято-Миколаївського храму Православної Церкви України

Сьогодні мер Кам'янського Андрій Білоусов відвідав Свято-Миколаївський храм Православної Церкви України — унікальну духовну святиню…

11 години ago

Кам’янчан запрошують на прибирання Лівобережного каналу

20 вересня відзначається Всесвітній день прибирання. З цього приводу у Кам’янському ГО «Молода Бджола» ,…

12 години ago

Дніпрянин зарізав сусіда ножем

У Дніпрі поліція затримала підозрюваного в умисному вбивстві містянина. Під час конфлікту між сусідами зловмисник…

12 години ago

Коли у Кам’янському відбуденться чергова сесія міськради

26 вересня о 09.00 відбудеться пленарне засідання 77-ї сесії Кам’янської міської ради VIII скликання. Із проєктом…

13 години ago

Кам’янчанка народила черверту дитину вдома

Про це розповіла Лариса Биданцева, керівниця Кам’янської станції обласного центру екстреної медичної допомоги та медицини…

13 години ago