Колись тут біло людно, бо кілька разів на добу ходила електричка, яка курсувала з Дніпра через наш Лівий берег і до станції Балівка, що в Дніпровському районі.
Цей поїзд з’явився у першій половині 70-х років минулого століття і одразу став дуже популярним. Взагалі, тоді, у 70-х, на житловому масиві Черемушки у Дніпродзержинську з’являлося багато чого нового і корисного. Було проведено трамвайну лінію 1-го маршруту до перехрестя вулиць Скаліка і Глаголєва; збудований і прийняв перших клієнтів готельний комплекс «Зоря»; по Глаголєва відкрився торговий центр «Україна» з рестораном на другому поверсі; збудовані спочатку 7-ма поліклініка, а потім і 7-ма лікарня; один за одним зводилися житлові будинки по вулицях Скаліка, Ніколенка, Глаголєва, Ціолковського та Онищенка. А на схилі біля готелю «Зоря» просто в землю було вмонтовано величезного годинника, який було добре видно здалеку. Такими були своєрідні ворота на Черемушки, а залізничний міст біля «Зорі» прикрашав величезний плакат з написом «Любіть своє місто, дбайте про його красу!».
Що стосується електрички, вона дійсно була дуже корисною. По-перше, нею можна було доїхати з Соцміста і станції Баглій до Черемушок, Дніпробуду і на Лівий берег, який тоді теж активно забудовувався. По-друге, нею добирались до своїх «фазенд» володарі садових ділянок, розташованих на греблі Дніпродзержинскької ГЕС. І, по-третє, було досить зручно їздити з Черемушок чи «Аврори» до Дніпропетровська і в зворотньому напрямку. До останніх днів, поки електричка курсувала, нею їздило багато учнів та студентів, для яких проїзд у маршрутках був дорогуватим. А у «лихі» та напівголодні 1990-ті цей поїзд став ще й «продуктовим», точніше, «овочевим». Чимало людей, здебільшого пенсіонерів або безробітних, їздили цією електричкою до Балівки працювати на ланах – чи то ще колгоспних, чи вже фермерських. Вони збирали врожай картоплі, капусти, цибулі, буряку чи моркви, за це у якості плати за працю їм видавалися ці овочі, частина зібраного. І їхала до міста «картопляна» чи «капустна» електричка, а зароблені продукти були доброю допомогою малозабезпеченим городянам. Адже тоді і зарплатню, і пенсію затримували місяцями, а багато хто й зовсім не мав ніякої роботи. Так що електричка була потрібною для нашого міста.
Але настала пора змін, і ось вже кілька років, як рейси цієї електрички просто скасували. Чому так вирішили в Придніпровській залізниці – невідомо. Може, вважають цей поїзд економічно невигідним, може не вистачає рухомого складу, може, ще щось. Але електрички немає. Десь наприкінці 1990-х один дніпродзержинський бізнесмен плекав ідею відкрити комерційний залізничний маршрут від станції Баглій до Лівого берега, де пустити кілька електровагонів, але щось не склалося – чи то «Укрзалізниця» не пустила комерсанта у свій бізнес, чи то дуже дорого виходило придбання вагонів і користування коліями, але ця ідея померла, так і не народившись.
А зараз маємо те, що маємо – напівзруйновані перон і касове приміщення, густі зарослі диких дерев і кущів, купи сміття та фактично безкоштовний громадський туалет. Місце якесь моторошне, у темний час доби тут дійсно й ходити страшно. І привести цю ділянку міська влада не може, бо земля тут належить «Укрзалізниці», якій немає ніякого діла до благоустрою Кам’янського.
Взагалі, нинішня ситуація на «Укрзалізниці» вражає. Колись квітуче державне підприємство-монополіст доведено, як то кажуть, «до ручки». Вагони та локомотиви виготовлені ще в СРСР, НДР та ЧССР – державах, яких не існує вже понад 30 років; давно не ремонтовані приміщення вокзалів та станцій; занедбані полустанки, як у Кам’янському. І постійне зростання тарифів що на вантажні перевезення, що на пасажирські. Куди йдуть гроші – незрозуміло. А на тлі цього безладу – регулярні корупційні скандали, крадуть на «Укрзалізниці» мільйонами.
Зрозуміло, що щось не так з керівництвом цієї державної компанії. Є там, наприклад, така собі Наглядова рада – орган, який повинен виробляти стратегію розвитку підприємства і контролювати доброчесність та компетентність менеджменту. Але – у цій раді чимало іноземців, яким «до лампочки» проблеми «Укрзалізниці». Або є там і наш громадянин, такий собі Сергій Лещенко, колишній журналіст і народний депутат. Стало анекдотом те, що він нічогісінько не тямить у залізничній справі – не знає навіть ширини колії в Україні і чому робітники на станціях «обстукують» колісні пари вагонів. Та, мабуть, і що таке колісна пара, він теж уяви не має. Але ж отримує заробітну платню десь 300 тисяч гривень на місяць. Таке от керівництво в стратегічній державній компанії.
Ми знаємо, що наш сайт читають у Києві. Тому ласкаво просимо члена Наглядової ради «Укрзалізниці» пана Сергія Лещенка в Кам’янське, щоб він особисто ознайомився з жахливим станом напівзруйнованих платформ і почав вирішувати питання, що з ними робити далі. Гарантуємо, що оселимо цього пана в готелі «Зоря» – хай бачить з вікна результати «господарювання» своєї контори. А ще – у нашій редакції є колишні залізничники, вони беруть на себе зобов’язання поділитися з Лещенком своїми знаннями залізничної справи. Причому – безкоштовно, на засадах благодійності і допомоги державі, яка щось ніяк не може навести лад на своєму підприємстві…
Про це повідомив мер Андрій Білоусов. "Сьогодні ми відзначаємо першу річницю роботи Центру життєстійкості «Місце…
Мешканці Кам’янського звернули увагу на те, що популярний дитячий ігровий майданчик, розташований у центрі міста на…
18 травня актори Театру ім. Лесі Українки виїжджали на одноденні гастролі до Запоріжжя, де на…
24 травня у Кам’янському пройде спортивно-масовий захід “Велодень 2025”. Цьогорічна подія об’єднає юних учасників на…
У рамках реалізації молодіжної політики у Кам’янському заснували Об’єднання учнівського самоврядування — новий підрозділ Молодіжної…
Фільм Сари Джесіки Паркер "Перший ряд" про українську балетну трупу та ветерана війни Олександра Терена…