Трапляються випадки, коли нова побутова техніка починає погано працювати. Щоб захистити свої права та повернути гроші, потрібно знати про деякі способи.
Про це повідомляє РБК-Україна (проект Styler) з посиланням на Facebook-сторінку Держпродспоживслужби.
Що потрібно зробити
Згідно з нормами Закону України “Про захист прав споживачів” у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків товару, споживач має право звернутися до виробника з письмовою заявою, до якої додається копія чека з позначкою про дату продажу, і вимагати:
- пропорційного зменшення ціни
- безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк
- відшкодування витрат на усунення недоліків товару
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків, які виникли з вини виробника товару, можна вимагати від продавця або виробника:
- розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми
- вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця
При яких недолікам можна замінити товар
Важливо пам’ятати, що істотний недолік – недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару, що виник з вини виробника і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак:
- він взагалі не може бути усунутий
- його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів
- він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором
Недоліки товару мають бути усунуті протягом 14 днів з дати його пред’явлення або за згодою сторін в інший строк.
Що робити, коли вам відмовляють
Якщо ваші права як споживача порушено і суб’єкт господарювання відмовляється задовольнити відповідно до чинного законодавства – звертайтесь до Держпродспоживслужби та її територіальних органів.
Також споживачі можуть захистити свої права в судовому порядку відповідно до статті 22 Закону України “Про захист прав споживачів”.