Вчитель з Кам’янського пояснив, чому скасування медалей у школах України – правильне рішення

Відмова в Україні від золотих і срібних медалей може стати кроком до більш справедливої системи освіти, де учні отримують визнання за реальні знання й досягнення, а не за математичний підрахунок балів у журналі. До того ж, такий крок відповідає міжнародним стандартам оцінювання в освіті.

На цьому наголосив вчитель із Кам’янського, який нині є директором київської спеціалізованої школі №210 Дмитро Ламза у Facebook. За його словами, є плюси і з юридичної сторони, адже законодавство України не вимагає обов’язкового нагородження випускників медалями.

“Освіта – це не просто система оцінок і нагород, а простір для розвитку особистості, критичного мислення та здобуття реальних компетенцій. Відмова від золотих і срібних медалей – це не формальність, а стратегічний крок до справедливішої освітньої моделі, яка орієнтується на знання та досягнення кожного учня, а не на механічне підрахування балів”, – зазначив освітянин.

Директор школи пояснив, чому скасування золотих і срібних медалей в Україні – правильне рішення: важливі знання, а не механічний підрахунок балів

Згідно з Законом України “Про освіту”, всі школярі мають право на визнання їхніх досягнень без привілеїв для окремих категорій, також документ визначає компетентнісний підхід як основу освіти, а не систему рейтингових нагород.

За словами директора, у багатьох державах також поступово відмовляються від механічних систем нагород.

Наприклад, Фінляндія, де побудовано одну з найефективніших систем освіти, не використовує загальнонаціональних рейтингів або медалей. У країні зосереджені на розвитку навичок та комфорті учня.

У багатьох американських школах також відмовляються від традиційних відзнак, натомість запроваджують системи заохочення персональних досягнень і портфоліо компетенцій. А у Німеччині наголошують на рівності можливостей, тому замість медалей увага зосереджена на сертифікатах про здобуті компетенції та практичних знаннях.

Директор школи пояснив, чому скасування золотих і срібних медалей в Україні – правильне рішення: важливі знання, а не механічний підрахунок балів

“Можу навести багато прикладів, але як директор і юрист, я переконаний, що рішення про скасування медалей – це не втрата, а можливість побудувати кращу та ефективнішу систему оцінювання. Учень має отримувати визнання за власні знання, навички та реальні досягнення, а не за математичний підрахунок балів у журналі”, – додав Ламза.

Вам буде цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *