Про це йдеться в законопроєкті №13314, який 26 травня зареєстрували у Верховній Раді, повідомляє OBOZ.UA.
Ініціатива, запропонована народним депутатом Володимиром Крейденком (“Слуга народу”), має на меті підвищити рівень безпеки на дорогах, зменшити смертність та травматизм і гармонізувати українське законодавство зі стандартами Європейського Союзу.
Однією з ключових змін є скасування так званого “нештрафованого порогу” у +20 км/год. На сьогодні водії можуть перевищувати встановлену швидкість на 20 км/год без будь-яких наслідків. У новому законопроєкті пропонується знизити цей поріг до +10 км/год. Відповідно, якщо закон набуде чинності, перевищення на 11 км/год вже каратиметься штрафом.
Іншою суттєвою зміною є запровадження чіткої градації штрафів, яка дозволить залежно від ступеня перевищення швидкості визначати рівень відповідальності. Законопроєкт передбачає шість рівнів порушень. Якщо водій перевищив швидкість на 10–20 км/год, йому доведеться сплатити 340 гривень. За перевищення на 21-30 км/год штраф становитиме вже 680 гривень. Перевищення на 31-40 км/год обійдеться у 1360 гривень, а на 41-60 км/год – у 1700 гривень. Якщо водій перевищить швидкість на 61-80 км/год, він заплатить 2720 гривень, а у випадку перевищення більш ніж на 80 км/год – 3400 гривень.
Автори законопроєкту наголошують, що мета нововведень – не покарання заради покарання, а підвищення обізнаності водіїв щодо наслідків перевищення швидкості. За словами Крейденка, безпечна швидкість – це не лише про правила, а про збереження людських життів. Чим більше перевищення, тим вища загроза для життя пішоходів, велосипедистів та інших учасників дорожнього руху, особливо в умовах українських доріг.
У пояснювальній записці до законопроєкту також підкреслюється, що чинні штрафи є надто низькими, а сам підхід до відповідальності – застарілим. У Європі немає поняття “безкарного перевищення”, і Україна має поступово відмовлятися від таких практик.
Законопроєкт має стати першим кроком до комплексної реформи правил дорожнього руху в країні. Наразі документ очікує розгляду в профільному парламентському комітеті, після чого він має пройти два читання в сесійній залі, отримати підтримку народних депутатів, бути підписаним головою Верховної Ради та президентом України.
У середу, 16 липня, у Дніпрі на вулиці Козака Мамая сталася ДТП. Станом на 9:45…
У середу, 16 липня, у Кривому Розі неподалік лікарні №16 сталася ДТП за участі 18-річного…
В ОВА зібралися представники Ради безбар’єрності Дніпропетровщини. На порядку денному – обговорення кроків, що дозволять…
Збитки 1,6 млн грн на заробітну платню – на Дніпропетровщині прокурори направили до суду справу…
17 липня у Кам`янській філії Дніпропетровського ОЦЗ відбудеться ярмарок вакансій на замовлення: ТОВ ПП "ЗІП",…
Ми по-різному сприймаємо та звикаємо до якихось змін, нововведень. Але, в будь-якому випадку усім потрібен…