Як правильно відполірувати фари своїми руками: покрокова інструкція

Одна з причин погіршення світла фар на сучасних авто – проблеми з їхнім склом. Покращити ситуацію можна поліруванням, але треба знати коли, як і чим це зробити.

Про те, коли полірування фар допоможе покращити освітлення дороги, і що треба мати для цього, читайте в матеріалі РБК-Україна.

Для чого полірують фари

Років п’ятнадцять-двадцять тому автовиробники остаточно відмовилися від скляних фар. Замість скла тепер використовуються пластикові прозорі ковпаки, полікарбонатні або акрилові. Які, на жаль, не такі довговічні, як справжнє скло.

Матеріал, з якого виготовляють ковпак сучасної фари, може мутніти під впливом зовнішніх факторів – як механічних (пісок, камінці, лід, непрофесійна мийка), так і хімічних (ультрафіолет, шампуни, перепади температур). І щоб захистити пластик, на заводі його покривають спеціальним лаком, стійким до всіх цих впливів.

Коли треба полірувати фари

З часом цей нанесений на фару захист втрачає свої властивості: у якісних фар – через 5-10 років, у дешевших – значно раніше. Спочатку мутніє сам захисний лак, а потім – і власне скло (будемо називати його так). Це знижує ефективність освітлення, і рух у темну пору доби стає небезпечним.

На щастя, є варіант розв’язати це питання відносно в простий спосіб – поліруванням. Але це стосується в першу чергу випадку, коли проблема ще не в самому склі, а в потемнінні лаку. Причому цю процедуру за бажання можна виконати самостійно, без звернення до майстерні.

Як полірувати фари

Повернути пластиковому ковпаку фари прозорість можна за допомогою абразивного полірування. Товщина захисного шару лаку дозволяє провести таку операцію навіть кілька раз.

Зазвичай цим займаються майстри, які полірують кузови автомобілів – вони використовують спеціальні пасти, полірувальні круги та машинки з регульованими обертами (1000-1500 об/хв). Абразивні засоби знімають тонкий верхній шар, на якому накопичилися мікроподряпини та сліди старіння. У результаті ковпак знову стає прозорим і не перешкоджає проходженню світла.

Що вам знадобиться

Перед початком підготуйте інструменти та матеріали:

  • Полірувальні пасти (паста) – спеціальна для фар, для пластику чи та, якою полірують лакофарбове покриття кузова. Продається, зокрема, в магазинах з автофарбами та малярним приладдям;
  • Полірувальна машинка з регульованими обертами – потрібні порядку 1000-1500 об/хв (не обов’язково, можна вручну);
  • Полірувальні круги (круг);
  • Малярна стрічка для захисту кузова;
  • М’яка тканина або мікрофібра.

Як полірувати фари: покрокова інструкція

Для того щоб повернути прозорість потьмянілим фарам, не потрібно мати спеціальне обладнання. Усе можна зробити вручну, хоча полірувальна машинка або дриль з регулюванням швидкості (потрібні невисокі оберти) стане корисним доповненням. Якщо використовуєте машинку, обирайте полірувальний диск середньої жорсткості. Для ручної роботи підійде м’яка тканина, наприклад, байкова серветка.

– Обклейте частини кузова навколо фар малярним скотчем, щоб уникнути пошкоджень ЛФП;

– Нанесіть полірувальну пасту на поверхню фари, рівномірно розподіліть її і дайте трохи підсохнути;

– Починайте розтирати поліроль по пластику. Поліруйте круговими рухами до появи блиску;

– Якщо працюєте вручну, не зупиняйтесь, поки засіб повністю не зникне з поверхні.

– При використанні машинки або дриля слідкуйте, щоб оберти не перевищували 1000-1500 об/хв.

– Не змінюйте сторону серветки на чисту – залишки пасти на тканині продовжують працювати;

– Протріть фару чистою тканиною.

Що може піти не так

  • Остерігайтесь зняти захисний лаковий шар повністю. В такому випадку його доведеться відновлювати, інакше пластик швидко знову потьмяніє.
  • Якщо при роботі машинкою або дрилем ви перегрієте пластик фари, він почне “тягнутись” і прилипати до круга. Щоб цього не сталося, час від часу контролюйте температуру ковпака.
  • Якщо фарам понад 10-15 років, у пластику можуть з’явитися мікротріщини не лише на поверхні, а й у глибині. Такі дефекти вже не прибираються поліруванням, такий ковпак (скло) можна лише замінити. Для деяких фар скло продається окремо, але часто доводиться купувати фару повністю.

Найголовніше

Після правильно виконаної процедури скло фари знову стане прозорим, але може статись так, що ефективність фари в цілому не повернеться до первинного рівня. Чому так?

Не забувайте, що крім скла, на яскравість і формування променя впливає також лампа і рефлектор – відбивач світла. Тобто ще перед поліруванням переконайтесь, що головна проблема погіршення світла фари – саме у її пластиковому склі.

Вам буде цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *