Про те, коли полірування фар допоможе покращити освітлення дороги, і що треба мати для цього, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Років п’ятнадцять-двадцять тому автовиробники остаточно відмовилися від скляних фар. Замість скла тепер використовуються пластикові прозорі ковпаки, полікарбонатні або акрилові. Які, на жаль, не такі довговічні, як справжнє скло.
Матеріал, з якого виготовляють ковпак сучасної фари, може мутніти під впливом зовнішніх факторів – як механічних (пісок, камінці, лід, непрофесійна мийка), так і хімічних (ультрафіолет, шампуни, перепади температур). І щоб захистити пластик, на заводі його покривають спеціальним лаком, стійким до всіх цих впливів.
З часом цей нанесений на фару захист втрачає свої властивості: у якісних фар – через 5-10 років, у дешевших – значно раніше. Спочатку мутніє сам захисний лак, а потім – і власне скло (будемо називати його так). Це знижує ефективність освітлення, і рух у темну пору доби стає небезпечним.
На щастя, є варіант розв’язати це питання відносно в простий спосіб – поліруванням. Але це стосується в першу чергу випадку, коли проблема ще не в самому склі, а в потемнінні лаку. Причому цю процедуру за бажання можна виконати самостійно, без звернення до майстерні.
Повернути пластиковому ковпаку фари прозорість можна за допомогою абразивного полірування. Товщина захисного шару лаку дозволяє провести таку операцію навіть кілька раз.
Зазвичай цим займаються майстри, які полірують кузови автомобілів – вони використовують спеціальні пасти, полірувальні круги та машинки з регульованими обертами (1000-1500 об/хв). Абразивні засоби знімають тонкий верхній шар, на якому накопичилися мікроподряпини та сліди старіння. У результаті ковпак знову стає прозорим і не перешкоджає проходженню світла.
Перед початком підготуйте інструменти та матеріали:
Для того щоб повернути прозорість потьмянілим фарам, не потрібно мати спеціальне обладнання. Усе можна зробити вручну, хоча полірувальна машинка або дриль з регулюванням швидкості (потрібні невисокі оберти) стане корисним доповненням. Якщо використовуєте машинку, обирайте полірувальний диск середньої жорсткості. Для ручної роботи підійде м’яка тканина, наприклад, байкова серветка.
– Обклейте частини кузова навколо фар малярним скотчем, щоб уникнути пошкоджень ЛФП;
– Нанесіть полірувальну пасту на поверхню фари, рівномірно розподіліть її і дайте трохи підсохнути;
– Починайте розтирати поліроль по пластику. Поліруйте круговими рухами до появи блиску;
– Якщо працюєте вручну, не зупиняйтесь, поки засіб повністю не зникне з поверхні.
– При використанні машинки або дриля слідкуйте, щоб оберти не перевищували 1000-1500 об/хв.
– Не змінюйте сторону серветки на чисту – залишки пасти на тканині продовжують працювати;
– Протріть фару чистою тканиною.
Після правильно виконаної процедури скло фари знову стане прозорим, але може статись так, що ефективність фари в цілому не повернеться до первинного рівня. Чому так?
Не забувайте, що крім скла, на яскравість і формування променя впливає також лампа і рефлектор – відбивач світла. Тобто ще перед поліруванням переконайтесь, що головна проблема погіршення світла фари – саме у її пластиковому склі.
Витяг із Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту (затверджено наказом МВС від…
4 жовтня Дніпро приймав чемпіонат Дніпропетровської області з дзюдо серед юнаків і дівчат 2009–2011 років…
Боклан, Кукуюк і Бліндар — зійшлися в магічному поєдинку за титул головного чарівника Різдва й…
Поліцейські Кам’янського розшукують трьох підлітків: 16-річного Сергія Ротного, 14-річного Богдана Таранова та 13-річного Дмитра Баратова.…
Астрологи виділили чотири знаки Зодіаку, для яких прагнення до фінансового успіху стоїть на першому місці.…
У Дніпрі слідчі повідомили про підозру неповнолітньому за незаконне заволодіння транспортним засобом. 15-річний хлопець викрав…