Центру професійного розвитку педагогічних працівників Кам’янського п’ять років

П’ять років у контексті часу і простору… Якщо говорити про життя людини, то п’ятирічка – це малюк, який пізнає світ. А коли мова йде про установу, то за п’ять років діяльності є досягнення, досвід і розуміння майбутнього зростання.

Але про все по черзі. У кінці 2025 року Комунальна установа «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кам’янської міської ради святкує свій перший ювілей. Це час для підбиття підсумків, проведення аналізу роботи, планування та пошуків нових шляхів розвитку. Становлення цієї структурної одиниці почалося у 2020 році, коли на рівні держави було прийнято рішення провести реорганізацію науково-методичних установ та, відповідно до закону «Про повну загальну середню освіту», створити Центри професійного розвитку педагогічних працівників (Центри ПРПП). Рішенням Кам’янської міської ради було створено таку установу. Центр ПРПП запрацював у грудні 2020 року після конкурсного відбору працівників до установи.

З чого починалася робота Центру ПРПП? Це вибудовування візії та місії, розроблення Стратегії та планування роботи. З основної концепції установи стало зрозумілим, що Центр професійного розвитку – це зовсім новий формат, це не про перевірку і контроль, а про підтримку та сприяння творчому зростанню педагога. Перемістилися акценти із процесу на результат. Основною діяльністю стало консультування та супервізія, а це принцип «іти поруч». Головне – створити розвивальне професійне середовище, спрямоване на досягнення мети.

Шлях становлення установи непростий: довелося поряд із освоєнням нових посадових обов’язків долати виклики. Спочатку пандемія, яка спричинила опанування нових форм роботи, елементів дистанційного навчання, відбувалися кадрові зміни, а потім війна, яка всім перевернула свідомість та бачення світу, змінила орієнтири й підсвітила цінності.

На сьогодні діяльність нашого Центру професійного розвитку педагогічних працівників забезпечують професійні та досвідчені працівники: консультанти Бондарчук Вікторія Станіславівна, Краснощокова Наталя Григорівна, Зайва Олена Вікторівна, Тринадцятко Тетяна Олександрівна та психолог Єхалова Людмила Василівна. Роль консультанта як тьютора є особливою, він здійснює навчання педагогів як в очному, так і в дистанційному режимі, забезпечуючи рефлексію перспектив професійного розвитку педагогів. Консультанти постійно ознайомлюють вчителя з нововведеннями в освіті, з формами підвищення кваліфікації й удосконалення фахових умінь, залучають до участі в професійних спільнотах, проєктах, організовують майданчики для обміну досвідом, дискусії тощо. Іншими словами: пропонують кілька маршрутів для розвитку та удосконалення, а вчитель може вибирати.

Колектив Центру ПРПП намагається організовувати роботу за допомогою різних форм: консультацій (індивідуальних, групових, за запитом), проєктів, вебінарів, ресурсних зустрічей, апдейтів, інтенсивів, навчань. Центр ПРПП активно надає якісні освітні послуги педагогам закладів дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти.

Наш колектив завжди дбає про те, щоб педагогічні працівники отримували найсвіжішу та найактуальнішу інформацію про освітні тренди, про зміни в установчих та нормативних документах, про сучасні цікаві формати роботи. Зустрічі у форматі щирої бесіди, відкритого діалогу дають найкращий результат для удосконалення професійних компетентностей. Якщо говорити мовою цифр, то за п’ять років діяльності було проведено більше 700 заходів, до яких долучилися близько 20 тис. педагогів, а протягом одного року роботи працівники Центру ПРПП проводять близько 150 консультацій для майже 3000 педагогічних працівників. Важливим напрямом стало формування в учителів навичок вибудовування власної траєкторії професійного зростання та складання освітніх програм відповідно до професійного стандарту. Традиційними стали онлайн-марафони «Травневі жнива» та «Різдвяні зустрічі», які об’єднали понад 1500 педагогів. На цих зустрічах обговорювалися такі актуальні теми, як реформування профільної школи, акцент на виховання національної ідентичності, використання штучного інтелекту, психологія захисту від ІПСО, академічна доброчесність, медіаграмотність.

Центр ПРПП виконує свою основну функцію, підтримуючи професійне зростання педагогів через діяльність 28 професійних спільнот. Особливу увагу ми приділяємо сьогодні молодим фахівцям, адже кількість вчителів-інтернів зросла, вони потребують занурення в професію, супроводу наставника, тому для них проведено низку зустрічей, а також започатковано дні «відкритих дверей» з відвідуванням уроків досвідчених колег.

Наш Центр ПРПП завжди тримає в полі зору зміни та реформи в освіті та намагається трактувати їх суть педагогам, допомагати опанувати та ввести в практику. Нещодавно консультанти разом із педагогами опрацьовували зміни в оцінюванні результатів. Задачка виявилася із зірочкою, усе вчительство України освоювало нові рекомендації оцінювання. Ми можемо сказати, що впоралися із завданням: усі педагоги навчилися оцінювати учнів по-новому, змістивши акцент із знаннєвого компоненту на компетентнісний. Зміна, яка в недалекій перспективі торкнеться реформування освіти, – це профільна школа. У цьому питанні ми теж намагалися спрацювати превентивно та дати педагогам розуміння, що таке профільна освіта, як вона буде організована, що потрібно для переходу до профільної освіти.

Пожвавлено роботу з педагогами дошкільної та позашкільної освіти, для яких проводились інтенсиви з національної ідентичності та самодіагностики компетенцій, запрацювала «Школа молодого вихователя», втілено проєкт «Дошкільний мікс», багато уваги приділялося створенню портфоліо, навичкам комп’ютерної грамоти та використанню ШІ для освітнього процесу в закладах дошкільної освіти.

За час існування Центру втілено ряд проєктів, які заслужено були вподобані вчителями. Проєкт «Інклюзія: крок за кроком» дав педагогам знання та інструменти для організації інклюзивного освітнього простору в закладах освіти, «Школа мовної стійкості» та «Національна ідентичність» спрямовані на популяризацію української мови та збереження національної ідентичності. Учасники проєкту «Від профорієнтації до профільної школи» набули компетентностей щодо виявлення й розвитку схильностей і здібностей здобувачів освіти, формування їх професійного самовизначення, мотивів вибору професії. А проєкт «Керівник закладу освіти – лідер освітніх змін», організований спільно з департаментом освіти, став платформою для появи нових імен у освітянському просторі Кам’янського, для відкриття професійних талантів та народження нових ідей в управлінській діяльності керівника закладу освіти.

В умовах війни пріоритетом стала психологічна підтримка та збереження ментального здоров’я. Діяльність психолога спрямовувалася на психосоціальну допомогу, управління стресом та розвиток емоційної стійкості. У рамках програми «Ти як?» проводилася серія просвітніх заходів «Ментальне здоров’я учасників освітнього процесу», «Емпатія», «Освітянська СТО», а також індивідуальні консультації та супровід педагогів, які постраждали від військових дій. Психолог також створила спільноту практичних психологів, проводить супервізійні зустрічі та долучилася до створення цифровізованого діагностичного мінімуму для закладів, де відсутній штатний практичний психолог. Наразі педагоги працюють з психологом у проєкті «Підліткологія», завдяки якому здобувають навички комунікації з підлітками, вчаться їх розуміти та вибудовувати теплі й довірливі стосунки.

Працівники Центру ПРПП дбають і про власне підвищення кваліфікації на провідних освітніх платформах та беруть участь у всеукраїнських та міжнародних заходах. Консультанти пройшли навчання на роль експерта інституційного аудиту, експерта із сертифікації вчителів української мови і літератури, є сертифікований тренер із забезпечення безпеки дітей.

Налагоджено співпрацю Центру ПРПП з міською бібліотекою, музеєм міста, громадськими організаціями, ІРЦ, ГО «Освіторія», а також підписано меморандум із платформою AR_Book. Завдяки партнерству з ГО «Освіторія» проведено низку очних тренінгів для вчителів за проєктом «Дізнайся: про дистанційне та змішане навчання» та за курсом «Наздоженемо: курс про подолання освітніх втрат». Активно популяризується інформація про суб’єктів підвищення кваліфікації, а вебсайт, сторінка на Facebook та групи у Google Classroom систематично оновлюються.

Центр ПРПП Кам’янського працює в режимі інтенсивного розвитку, ефективної адаптації до викликів воєнного часу та значного посилення підтримки професійної спільноти міста. Основними завданнями на майбутнє залишається подальша підтримка педагогів, підвищення їхньої компетентності у сфері цифровізації (зокрема, ШІ) та STEAM-освіти, а також пріоритетне надання психологічної підтримки та збереження ментального здоров’я освітян громади.

Ми працюємо, ми відкриті, ми завжди поруч з вами, дорогі освітяни нашого міста. Дякуємо за довіру, за співпрацю. Зростаємо разом!

 Директор Центру ПРПП

 Світлана Чобанян

Олена

Recent Posts

Кам’янські каратисти тріумфували на всеукраїнських змаганнях в Тернополі

Вихованці Кам’янської федерації з кіокушин-кан карате-до успішно виступили на 16-му відкритому Всеукраїнському турнірі пам’яті Віталія…

41 хв. ago

На Дніпропетровщині батьки 7 років вчиняли дії сексуального характеру стосовно власної доньки

Ювенальні прокурори Дніпропетровської обласної прокуратури скерували до суду обвинувальний акт стосовно подружжя, яке систематично вчиняло…

1 годину ago

“Аватар: Вогонь і Попіл”: головні кінопрем’єри тижня

Кінець грудня традиційно скромний на кіноновинки, тож фактично єдиною гучною прем'єрою цього тижня буде третя…

2 години ago

На Дніпропетровщині чоловік викрав авто у знайомого

Слідчі Марганця повідомили про підозру зловмиснику, який незаконно заволодів транспортним засобом. 30 листопада у нічний…

3 години ago

Дніпрянин порізав суперника ножем

Слідчі Дніпра повідомили про підозру 47-річному містянину, який вдарив чоловіка ножем через ревнощі. Під час…

3 години ago

Рецепт дня: Ніжний картопляний гратен

Напевно, будь-яка жінка у Франції вміє готувати гратен - рецепт побудований навколо картоплі, нарізаної слайсами.…

4 години ago