Вот что сообщила газета «Лица» по поводу скандального ремонта моста.
«Новий міст в Дніпрі не експлуатується, там ще триває ремонт, – суд
Суд постановив, що не можна вважати автодорожний міст № 2 через р. Дніпро в м. Дніпро (Новий міст) введеним в експлуатацію, тому передчасно виносити приписи та штрафувати міських чиновників.
Про це йдеться в рішеннях двох інстанцій (справа № 160/11719/19) з приводу розгляду справи про визнання протиправним та скасування припису Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції (ДАБІ) у Дніпропетровській області. Позивач – Департамент благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради.
Обласна ДАБІ провела у жовтні 2019 року за дорученням облпрокуратури позапланову перевірку дотримання будівельних норм та державних стандартів відносно виконання робіт по об`єкту «Капітальний ремонт аварійних балок прогонових будов автодорожнього мосту № 2 через р. Дніпро в м. Дніпропетровську» і їх невідповідності вимогам проектно-кошторисної документації.
Після чого ДАБІ склала припис від 31.10.2019 р. та постанову від 05.11.2019 р. про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності на суму 1.806.300,00 грн.
Однак суд відмінив і припис, і постанову. Рішення вступило в законну силу 16 липня 2020 року, але ДАБІ подала касаційну скаргу:
Так, у рішенні судді Дніпропетровського окружного адміністративного суду Рищенка Андрія Юрійовича вказується, що документи ДАБІ ґрунтуються на безпідставному висновку про те, що рух автотранспорту по мосту свідчить про експлуатації об`єкту, насправді ж роботи ще виконуються.
«Слід зазначити, що згідно доповідної записки до проектної документації на об`єкт на «Капітальний ремонт аварійних балок прогонових будов автодорожнього мосту № 2 через р. Дніпро в м. Дніпропетровську» передбачено, що всі роботи по мосту виконуються у два етапи. У першому етапі закривається рух автотранспорту по трьох смугах руху з низової сторони мосту й виконується повний комплекс робіт з розбирання конструкцій проїзної частини мосту, опор висвітлення й облаштованістю новими конструкціями, ремонтом балок прогонових будов, а також встановлення центрального бар`єрного огородження й опор висвітлення. У другому етапі робіт виконуються аналогічні роботи при закритті 3-х смуг руху автотранспорту з верхової частини мосту.
Таким чином, повного перекриття мосту на період виконання робіт не передбачалося. Проектною документацією на час виконання робіт було передбачено рух автотранспорту спочатку на низовій частині мосту, а потім — на верховій частині мосту. А тому, факт руху автотранспорту не може бути підставою для висновку щодо експлуатації об`єкту до введення його в експлуатацію», – вирішив суддя Андрій Рищенко.
Його підтримала судова колегія Третього апеляційного адміністративного суду у складі суддів Сафронової Світлани Володимирівни (головуюча), Чепурнова Дениса Васильовича та Мельника Володимира Васильовича.
У тексті своєї постанови судді навіть одного разу слово в слово процитували відзив «департаменту Лисенка» на апеляційні скарги:
«Судова колегія вважає за необхідне зазначити про те, що … у пояснювальній записці до проекту Закону «Про внесення змін до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» щодо лібералізації системи державного нагляду», після прийняття якого ДАБІ була виключена з ч. 2 ст. 2 Закону №877-V. … Судова колегія акцентує… (роздруківку пояснювальної записки додаємо до відповіді на відзив)».
В результаті, апеляційний суд залишив в силі рішення суду першої інстанції у цій справі, бо:
«жодного з прописаних в листі прокуратури питань відповідач по справі (ДАБІ – ред.) під час перевірки не з’ясовував та не встановив, і в Акті перевірки не зафіксував, а лише на власних розсуд та розуміння розцінив «рух транспорту» по мостовому переходу до оформлення відповідно до чинного законодавства готовності об`єкта до експлуатації, як «експлуатація об`єкта будівництва, не прийнятих в експлуатацію».
Також суд зауважив, що за хронологією завершеним будівництво стає вже після оформлення і підписання Акту готовності об`єкта до експлуатації.
«В контексті хронології правового регулювання спірних відносин, судова колегія вважає безпідставним переконання контролюючого органу про те, що об`єкт містобудування «автодорожній міст № 2 через р. Дніпро в м. Дніпро» без оформлення і підписання Акту готовності об`єкта до експлуатації — можливо вважати «закінченим будівництвом», а рух транспорту по мостовому переходу, з урахування обговорення проектом експлуатації мосту під час його капітального ремонту, – можливо вважати як «експлуатація не прийнятого в експлуатацію об`єкта».
Нагадаємо, Президент України Володимир Зеленський з мером Дніпра Борисом Філатовим уклали парі з приводу термінів ремонту Нового мосту. 14 вересня 2019 р. був дедлайн для ремонту, в іншому випадку Борис Філатов зобов’язався подати у відставку».
Горобец считает, что при таких обстоятельствах мэр Днепра Борис Филатов должен выполнить условия пари с президентом Владимиром Зеленским.
«Фактично суд постановив, що Філатов програв парі Зеленскому і повинен скласти повноваження», – написал Горобец в своем фейсбуке.
Напомним, Филатов возглавляет новую политическую партию «Пропозиция», и история с ремонтом Нового моста в Днепре «множит на ноль» один из девизов этой партии как «партии профессионалов».
У нашій громаді стартував новий цикл «Бюджет участі. МІСТО» 2026 року. Етап прийому громадських проєктів…
У Кривому Розі поліцейські затримали підозрюваного у нанесенні смертельних тілесних ушкоджень знайомому Під час сварки…
27 жовтня у приміщенні бібліотеки Кам’янського фахового музичного коледжу імені Героя України Мирослава Скорика відбулася…
У Кам’янському відбувся товариський матч донорів-футболістів "Біофарма Плазма". На майданчику зустрілися люди, яких об’єднує не…
Про це повідомив мер міста Андрій Білоусов. "Разом із головою благодійного фонду «Осоння України» Олександром…
Відомий український актор та ведучий заходів Віталій Теплюк повідомив, що його мобілізували до лав Збройних сил України.…