Главное управление ГНС в Днепропетровской области продолжает разъяснять особенности налогообложения в военное время. Публикуем разъяснения налоговой полностью.
Кількість платників Дніпропетровщини зросла майже на 8 400 осіб
Станом на 01.03.2022 на обліку в органах податкової служби Дніпропетровщини перебувало понад 262 тис. платників податків. Це на 8 378 платників більше ніж станом на 01.03.2021.
Із загальної кількості платників понад 114 тис. суб’єктів господарювання (далі – СГ) – це юридичні особи та понад 148 тис. – фізичні особи – підприємці.
Що стосується платників податку на додану вартість, то станом на 01.02.2022 у відповідному реєстрі перебуває майже 22,8 тис. СГ, а саме: 20,9 тис. – це юридичні особи та 1,9 тис. – фізичні особи – підприємці.
Закон України № 2120: режим офлайн ПРРО
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що Законом України від 15 березня 2022 року № 2120-IХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану», зокрема розділ II «Прикінцеві положення» Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» доповнено новим п. 13.
Так, відповідно до вищезазначеного пункту на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану або обставин непереборної сили:
► проведення розрахункових операцій, що здійснюються в режимі офлайн, та використання фіскальних номерів із діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу, можуть здійснюватися з перевищенням строків, встановлених абзацами третім і четвертим ст. 5 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Довідково: згідно з абзацами третім і четвертим ст. 5 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» на період відсутності зв’язку між програмним реєстратором розрахункових операцій та фіскальним сервером контролюючого органу проведення розрахункових операцій здійснюється в режимі офлайн, що може тривати не більше 36 годин, із створенням електронних розрахункових документів, яким присвоюються фіскальні номери із діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу.
Суб’єкт господарювання може використовувати фіскальні номери із діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу, не більше 168 годин протягом календарного місяця.
Відновлена реєстрація ФОП на порталі «Дія»
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що найшвидша реєстрація бізнесу на порталі «Дія» знову доступна.
Реєстри були вимкнені з міркувань безпеки, тому послуга була тимчасово недоступна. Зараз Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (ЄДР) знову працює. Тож ви можете зареєструвати ФОП та обрати загальну чи спрощену систему оподаткування.
Алгоритм реєстрації ФОП на порталі «Дія»:
1. Перейдіть на diia.gov.ua та авторизуйтеся.
2. Заповніть онлайн-форму.
3. Перевірте та підтвердіть дані електронним підписом.
Заяву буде перевірено та надіслано до ЄДР для реєстрації в автоматичному режимі – без участі державного реєстратора. Перевірка триватиме до 2 секунд.
Результат послуги ви можете переглянути в кабінеті громадянина на порталі «Дія», крім того надсилається лист на електронну пошту.
Відкривайте бізнес та розвивайте українську економіку!
Внесено зміни до Порядку надання фінансової державної підтримки суб’єктам підприємництва
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома, що 19.03.2022 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022 року № 312 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 січня 2020 р. № 28 і 29» (далі – Постанова № 312).
Постановою № 312 внесено зміни до постанов Кабінету Міністрів України від 24 січня 2020 року № 28 «Про надання фінансової державної підтримки» із змінами та від 24 січня 2020 року № 29 «Про затвердження Порядку використання коштів державного бюджету, передбачених для забезпечення функціонування Фонду розвитку підприємництва» із змінами.
Так, згідно зі змінами до п. 13 Порядку надання фінансової державної підтримки суб’єктам підприємництва (далі – Порядок), зокрема компенсація процентів надається Фондом розвитку підприємництва суб’єкту підприємництва з метою зниження його фактичних витрат на сплату базової процентної ставки:
► до рівня 0 відсотків річних – для реалізації мети надання державної підтримки, визначеної п.п. 4 п. у 4 Порядку (фінансування суб’єктів підприємництва – сільгосптоваровиробників для провадження сільгоспдіяльності на період воєнного стану та протягом шести місяців після його припинення чи скасування) – протягом шести місяців, а після завершення цього періоду та до завершення строку кредитування – до рівня 5 відсотків річних;
► до рівня 0 відсотків річних – для реалізації мети надання державної підтримки, визначеної п.п. 5 п. 4 Порядку, – протягом воєнного стану та протягом одного місяця після його припинення чи скасування, а після завершення цього періоду та до завершення строку кредитування – до рівня 5 відсотків річних.
У період воєнного стану та протягом 180 календарних днів після його припинення чи скасування вимоги щодо приросту нових робочих місць, збереження робочих місць та вимоги щодо аналізу та подання відповідної звітності суб’єктом підприємництва не застосовуються.
Постанову № 312 опубліковано в офіційному виданні «Урядовий кур’єр» від 19.03.2022 № 62.
Закон України № 1525: правила оподаткування електронних послуг, що постачаються нерезидентами фізичним особам, встановлені ПКУ
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що ст. 208 прим. 1 Податкового кодексу України (ПКУ) встановлюються правила оподаткування електронних послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, у разі постачання таких послуг фізичній особі, у тому числі фізичній особі – підприємцю, яку не зареєстровано як платника ПДВ (далі – фізична особа), особою – нерезидентом, яка визначена п.п. «д» п.п. 14.1.139 п. 14.1 ст. 14 ПКУ і яку зареєстровано як платника ПДВ відповідно до п. 208 прим. 1.2 ст. 208 прим. 1 ПКУ.
Якщо електронні послуги на митній території України постачаються фізичній особі через посередника, то для цілей оподаткування ПДВ вважається, що посередник є постачальником таких електронних послуг. На такого посередника, якщо він є особою – нерезидентом, поширюються правила оподаткування, встановлені ст. 208 прим.1 ПКУ. Положення цього абзацу не поширюються на осіб – нерезидентів, які постачають електронні послуги за посередницькими договорами у разі, якщо у рахунках (квитанціях), наданих замовникам електронних послуг, визначено перелік таких електронних послуг та їх фактичного постачальника.
Звертаємо увагу, що документом, який підтверджує факт постачання електронних послуг нерезидентом, є будь-який документ, що підтверджує факт оплати вартості таких послуг, у тому числі надісланий в електронній формі засобами електронного зв’язку (п. 208.5 прим.1 ст. 208 прим.1 ПКУ).
Хто може скористатись одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням та хто не може бути декларантом?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що згідно з абзацом першим п. 3 підрозділу 9 прим. 4 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) скористатися одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням можуть фізичні особи – резиденти, у тому числі самозайняті особи, а також фізичні особи, які не є резидентами України, але які були резидентами на момент отримання (набуття) об’єктів декларування чи на момент нарахування (отримання) доходів, за рахунок яких були отримані (набуті) об’єкти декларування, і які відповідно до ПКУ є чи були платниками податків.
При цьому, визначення фізичної особи як «резидента» для ПКУ регулює п.п. «в» п.п. 14.1.213 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, відповідно до якого фізична особа – резидент – це фізична особа, яка має місце проживання в Україні.
У разі якщо фізична особа має місце проживання також в іноземній державі, вона вважається резидентом, якщо така особа має місце постійного проживання в Україні; якщо особа має місце постійного проживання також в іноземній державі, вона вважається резидентом, якщо має більш тісні особисті чи економічні зв’язки (центр життєвих інтересів) в Україні. У разі якщо державу, в якій фізична особа має центр життєвих інтересів, не можна визначити, або якщо фізична особа не має місця постійного проживання у жодній з держав, вона вважається резидентом, якщо перебуває в Україні не менше 183 днів (включаючи день приїзду та від’їзду) протягом періоду або періодів податкового року.
Достатньою (але не виключною) умовою визначення місця знаходження центру життєвих інтересів фізичної особи є місце постійного проживання членів її сім’ї або її реєстрації як суб’єкта підприємницької діяльності.
Якщо неможливо визначити резидентський статус фізичної особи, використовуючи попередні положення цього підпункту, фізична особа вважається резидентом, якщо вона є громадянином України.
Якщо всупереч закону фізична особа – громадянин України має також громадянство іншої країни, то з метою оподаткування цим податком така особа вважається громадянином України, який не має права на залік податків, сплачених за кордоном, передбаченого ПКУ або нормами міжнародних угод України.
Якщо фізична особа є особою без громадянства і на неї не поширюються положення абзаців першого – четвертого п. п. «в» п. п. 14.1.213 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, то її статус визначається згідно з нормами міжнародного права.
Достатньою підставою для визначення особи резидентом є самостійне визначення нею основного місця проживання на території України у порядку, встановленому ПКУ, або її реєстрація як самозайнятої особи.
Відповідно до абзаців другого – четвертого п. 3 підрозділу 9 прим. 4 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ декларантами не можуть бути особи, які станом на дату початку періоду одноразового (спеціального) добровільного декларування є малолітніми/неповнолітніми або недієздатними особами і при цьому перебувають на повному утриманні інших осіб (у тому числі батьків) та/або держави, або є особами, дієздатність яких обмежена і над такими особами встановлена опіка/піклування.
Декларантами також не можуть бути особи, які за будь-який період, починаючи з 01 січня 2010 року, виконують або виконували в Україні публічні функції, передбачені п. 37 частини першої ст. 1 Закону України від 06 грудня 2019 року № 361-ІХ «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» із змінами.
Декларантами не можуть бути особи, стосовно яких з боку України застосовані спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) відповідно до Закону України від 14 серпня 2014 року № 1644-VII «Про санкції» із змінами та доповненнями.