Сергій Бажан: «Роботодавці обирають якість»

Інформаційним приводом для зустрічі з директором Дніпровського фахового коледжу інженерії та педагогіки ДВНЗ УДХТУ (раніше – Індустріальний коледж) стала історична подія – вперше отримали свої дипломи випускники двох спеціальностей бакалаврату: «Транспортні технології (на автомобільному транспорті)» та «Професійна освіта (охорона праці)». Про сьогодення та перспективи говоримо з директором коледжу, кандидатом педагогічних наук, Бажаном Сергієм Петровичем.
— Сергію Петровичу, чому перший випуск бакалаврів для Вас історична подія?
— Якщо говорити про історичну подію, то треба розпочати саме з того моменту, коли вперше було прийняте рішення про розширення можливостей коледжу і розпочата робота з ліцензування бакалаврських спеціальностей. Вже в 2017 році було чітко зрозуміло в нормативному полі, що заклади освіти нашого рівня мають бути уніфікованими, тобто закладами, в яких є можливість отримати будь-яку спеціальність. Ми дотримувались такої концепції, яка пропонувалась урядом, для того, щоб принципово перебудувати орієнтацію коледжу. Дуже велика тоді була дискусія щодо доцільності існування коледжів в системі освіти України, кожен коледж мав визначитись, де саме він знаходиться: в системі вищої освіти, або все ж таки це буде фахова передвища освіта. Багато відбувалось процесів щодо залучення закладів нашого рівня в структуру професійно-технічної освіти, навіть існували думки про «прикриття» коледжів, зупинення їх діяльності взагалі. Світова практика ж доводить, що коледж є домінуючою ланкою, і було б правильним прийняти розуміння коледжу як закладу, що може давати університетський рівень освіти. Перебуваючи в стані кризи, кожен колектив тоді намагався знайти себе в цьому освітньому просторі.
— Тобто, визначитись…
— Так, як кожен себе ідентифікує, де хто є. Що зробили ми: проаналізували наявні в нашому арсеналі спеціальності і освітні програми, потім почали потужно працювати з роботодавцями (стейкхолдерами). Власне, за допомогою стейкхолдерів визначився напрям роботи, адже заклад освіти має працювати саме на потреби роботодавців. Фактично, це є основна мета роботи коледжу – забезпечити кваліфікованими кадрами ринок праці регіонального рівня та всієї України.
— Кадрова політика, мабуть, теж має значення?
— Безумовно. Ми оновили наш кадровий потенціал. В певний момент постало питання не тільки про залучення до роботи фахівців з науковими ступенями з інших закладів освіти, але й про виховання своїх власних науковців. Після серйозної бесіди з колективом шість наших педагогічних працівників виявили бажання підвищити свій професійний рівень і продовжити навчання в аспірантурі. Найближчим часом ми побачимо результат: вже три дисертаційні роботи готуються до захисту. Це серйозна й потужна робота, наш коледж став головним експериментальним майданчиком для цих наукових досліджень.
— Формуванню наукової складової зараз приділяється велике значення…
— Звісно. На сьогодні офіційно зареєстровано п’ятнадцять науково-дослідницьких тем, над якими працюють викладачі коледжу. Також результатами нашої роботи є отримання нашими викладачами трьох патентів на винахід. Якби не війна, ми, мабуть, намагались би розвивати й інші напрями, але… Після того, як  були проліцензовані спеціальності педагогічного та транспортного напряму, виникла ідея дещо змінити профіль нашого коледжу.  Це правильно, коли заклад освіти підлаштовується під умови і потреби роботодавців. Фактично, ми стали інженерно-педагогічним коледжем, або коледжем інженерії (весь технічний напрям – це інженерія), і педагогіки – це той напрям, який міцно пов’язаний з першим. Коли на викладацьку діяльність приходить людина з підприємства, їй дуже важко адаптуватися до умов освітнього процесу, не вистачає знань з  основ педагогіки, вікової психології. Тому наші педагогічні спеціальності дуже актуальні, в тому числі й для тих, хто вже працює в системі, наприклад, професійно-технічної освіти, але не має педагогічної підготовки.
— Доречним буде сказати й про дуальну освіту: це вимога часу, коли важливо, щоб людина на момент отримання диплому мала практичні навички роботи за своєю спеціальністю та була працевлаштована.
— З 2017 року, коли ми почали активно співпрацювати зі стейкхолдерами, стикнулись з такою проблемою: роботодавець не має бажання перенавчати випускника, не тільки нашого, випускника взагалі. Спостерігалось явище: часто випускники закладу освіти відірвані від виробництва. Так не повинно бути. Викладання навчального матеріалу цілком має бути спрямовано й орієнтовано на виробництво, саме те виробництво, яке замовляє кадри. З боку міністерства та уряду був започаткований цікавий експеримент щодо впровадження дуальної освіти. Ми взяли участь в цьому експерименті, зараз у нас є позитивні результати. За дуальною формою навчання наші студенти офіційно працюють, отримують зароблені гроші і навчаються в коледжі. Більш того, у нас теоретична складова здійснюється і через дистанційне навчання: є платформи, розроблені й опрацьовані нашими викладачами на базі Google-продуктів, застосовуються сучасні програми, форми й методи викладання і контролю. Наші стейкхолдери задоволені рівнем підготовки випускників. Зараз, наприклад, нарощуємо співпрацю з МХП (Миронівський хлібопродукт – потужна корпорація, до складу якої входять підприємства в Дніпрі, Черкасах, Кам’янському), направляємо на роботу наших студентів. З 1 вересня готується група, яка буде працювати і навчатися одночасно.
Також з 1 вересня ми готуємо групу бакалаврів: підприємство МХП побачило рівень підготовки наших студентів та направило нам на навчання своїх працівників. 18 закладів освіти співпрацюють з МХП, проте вони обрали саме нас. Роботодавці обирають якість.
— Тобто, випускники коледжу конкурентоспроможні на ринку праці.
— Наш колектив досяг саме тієї якості викладання, коли наш випускник може конкурувати на ринку праці. Це реальна конкуренція.
— Ще триває прийом документів на базі 11 класів, кваліфікованого робітника, молодшого спеціаліста, фахового молодшого бакалавра. Щоб Ви сказали з цього приводу?
— Насамперед, досить скоро знадобляться фахівці, які зможуть відбудувати нашу країну. Так, є іноземні партнери, які будуть допомагати на перших етапах, але будь-яка допомога рано чи пізно закінчується, тому ми маємо виховати саме ту категорію фахівців, які володіють і теоретичними основами, й практичними засадами. Їм доведеться здійснювати відбудову України після війни. Тож чекаємо на тих, хто хоче здобути якісну й ґрунтовну освіту.
Ознайомитись зі спеціальностями коледжу можна за посиланням:https://college.udhtu.edu.ua/
Телефон приймальної комісії:(0569) 56-05-70, (096) 138-19-84.

Вам буде цікаво

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *