Про внесення змін до статті 7 Закону України

 «Про внесення змін до статті 7 Закону України «Про захист прав споживачів» щодо гарантійних зобов’язань в електронному вигляді» та дотримання норм чинного законодавства про захист прав споживачів»

Президент України Володимир Зеленський підписав Закон України
«Про внесення змін до статті 7 Закону України «Про захист прав споживачів» щодо гарантійних зобов’язань в електронному вигляді» №1603-IX (далі – Закон), який парламент ухвалив 01 липня 2021 року.

Статтю 7 Закону України «Про захист прав споживачів» доповнено частинами десятою – дванадцятою такого змісту:

«10. Суб’єкт господарювання може надавати споживачеві доступ
до експлуатаційних документів на технічно складні побутові товари (паспорта або будь-якого іншого документа, що додається до товару) в електронному вигляді на офіційному веб-сайті виробника.

У разі надання гарантійних зобов’язань в електронному вигляді виробник забезпечує можливість реєстрації придбаного товару на офіційному веб-сайті виробника в установленому ним порядку.

  1. На прохання споживача реєстрація технічно складних побутових товарів на офіційному веб-сайті виробника та оформлення гарантійних зобов’язань в електронному вигляді здійснюються продавцем під час продажу таких товарів.

На вимогу споживача продавець повинен надати експлуатаційні документи на технічно складні побутові товари (паспорт або будь-який інший документ, що додається до товару) в паперовому вигляді.

  1. Порядок гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів визначається Кабінетом Міністрів України».

Таким чином, Законом запроваджується можливість отримання споживачем експлуатаційних документів та гарантійних зобов’язань
в електронному вигляді на офіційному веб-сайті виробника. Йдеться
про паспорт або будь-який інший документ на технічно складні побутові товари, який додається до них.

До технічно складних побутових товарів належать:

– вироби з чорних металів;

– реактори ядерні, котли, машини, обладнання і механічні пристрої;
їх частини;

– електричні машини, обладнання та їх частини; апаратура для запису
або відтворення звуку, телевізійна апаратура для запису та відтворення зображення і звуку, їх частини та приладдя;

– засоби наземного транспорту, крім залізничного або трамвайного рухомого складу, їх частини та обладнання;

– прилади та апарати оптичні, фотографічні, кінематографічні, контрольні, вимірювальні, прецизійні; медичні або хірургічні; їх частини
та приладдя;

– годинники всіх видів та їх частини;

– музичні інструменти; їх частини та приладдя;

– іграшки, ігри та спортивний інвентар; їх частини та приладдя. 

Ухвалення Закону актуальне, оскільки сьогодні споживачі купують
усе більше товарів через інтернет-магазини, і багато компаній пропонують реєстрацію в особистих кабінетах з метою ефективної комунікації з ними
та надання доступу до експлуатаційних документів.

Таким чином здійснюється діджиталізація бізнес-процесів та покращення сервісу, що надається споживачу при гарантійному обслуговуванні товарів. Імплементація положень Закону також спрощує умови ведення бізнесу.

Закон набрав чинності 25 липня 2021 року.

Нагадуємо, що відповідно до ч.11 ст.8 Закону України «Про захист прав споживачів», під час продажу товару продавець зобов’язаний видати споживачеві розрахунковий документ встановленої форми, що засвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу.

Така норма передбачена і правилами торгівлі як продовольчими товарами, так і непродовольчими.

Якщо суб’єкт господарювання не видав покупцю розрахунковий документ, то у цьому випадку покупець повинен вимагати його видачу.

Чек для споживача – це гарантія права на звернення до суб’єкта господарювання щодо усунення виявленого недоліку товару, заміни товару
або повернення коштів та до органів, що здійснюють захист споживачів, а також – для вирішення спірного питання у суді.

Вимоги споживача розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, – технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює,
з позначкою про дату продажу.

На ринку у продавця також треба вимагати видачу розрахункового документа. Продавець на ринку (чи виконавець послуг) також повинен видати товарний чек, який підтверджує факт купівлі товару, в якому зазначаються: найменування суб’єкта господарювання і ринку, ряд і номер торгового місця, ціна товару, дата продажу, прізвище, ініціали продавця та його підпис. У свою чергу покупець повинен вимагати видачу чека, щоб у подальшому мати можливість при виникненні спірного питання себе самостійно захистити.

Департамент муніципальних послуг та регуляторної політики міської ради (далі – департамент) рекомендує суб’єктам господарювання сфери торгівлі, ресторанного господарства, послуг дотримуватися вимог законодавства про захист прав споживачів, правил торгівлі і послуг, особливо
у частині правильності розрахунків зі споживачами
за реалізовану продукцію (товари, послуги), та забезпечити належний рівень обслуговування населення.

Зразки претензій до суб’єктів господарювання розміщені на офіційному веб-сайті Кам’янської міської ради в мережі Інтернет у розділі «Відділ з питань захисту прав споживачів» – «Зразки претензій».

Отримати консультацію з питань захисту прав споживачів та допомогу
у складанні претензії до суб’єкта господарювання можна у відділі споживчого ринку та захисту прав споживачів департаменту за адресою: просп.Василя Стуса, 10/12, м.Кам’янське (приміщення ЦНАП).

 Директор департаменту муніципальних послуг та регуляторної політики

Кам’янської міської ради                                                    

Марина ГУРСЬКА

Вам буде цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *